سبک زندگی


چگونه زندگی موفق داشته باشیم

5 راه برای داشتن یک زندگی موفق

شاید افرادی را دیده باشید که یک زندگی موفق دارند و شما هم دوست داشته باشید مانند آنها باشید، اما وقتی با این افراد صحبت می کنید متوجه می شوید با اینکه زندگی موفقی دارند اما از زندگی شان رضایت ندارند.

دسته دومی هم هست که نه تنها یک زندگی موفق دارند بلکه از زندگی شان رضایت کامل هم دارند، وقتی به زندگی موفق آنها نگاه می کنید می بینید، خوش اقبالند، اعتماد به نفس دارند، موفقیت های فراوان به دست آورده اند، پر از شور و شوق هستند، اگر در زندگی شان دچار مشکل شوند به راحتی از پس آن بر می آیند.
آنها چگونه می توانند هم یک زندگی موفق داشته باشند و هم این همه ویژگی خوب و مثبت را یکجا داشته باشند؟

داشتن زندگی موفق

در ادامه می خواهم 4 ویژگی را بگویم که اگر بتوانیم آن را یاد بگیریم و تبدیل به بخشی از خصوصیت مان کنیم، ما هم می توانیم مانند افراد موفق دسته دوم، نه تنها یک زندگی موفق داشته باشیم بلکه از زندگی مان رضایت کامل هم داشته باشیم.

البته زندگی موفق می تواند برای هر کسی یک معنی خاص بدهد، ولی در کل منظورمان از زندگی موفق این است که به خیلی از خواسته های معقول، واقعی و قابل دست یابی در زندگی مان رسیده باشیم.

یک راز مهم

واقعیت این است که زندگی این افراد موفق دسته دوم، رضایت بخش تر از زندگی من و شما نیست، چیزی که باعث شده آنها از زندگی شان رضایت داشته باشند و به خاطر همین موفقیت های بسیاری به دست بیاورند، داشتن یک مهارت پیشرفته است.

این مهارت پیشرفته باعث می شود که آنها دائم پیشرفت کنند و موفقیت های بیشتر به دست بیاورند و رضایت از زندگی هم زمانی اتفاق می افتد که انسان بداند در هر شرایطی در حال رشد و پیشرفت است.

این مهارت پیشرفته باعث میشه هر جا و در هر شرایطی که هستند، بهترین امکانات، بهترین انتخاب ها و در کل بهترین ها را نصیب خود کنند.
اگر ما هم بتوانیم این مهارت پیشرفته را که از 4 ویژگی تشکیل شده به دست بیاوریم، هر جا که برویم و در هر شرایطی ما هم شانس می آوریم، خیلی از کارهای ما اتوماتیک انجام میشود، کاری که دیگران در عرض چند ماه انجام می دهند ما در عرض چند روز انجام می دهیم و  در موارد بیشماری به داد ما می رسد.

افراد موفق این ویژگی ها را داند

1- آنها قدرشناس هستند

طبیعی است که همه دوست دارند که یک زندگی موفق داشته باشند ولی اگر دائم به زندگی که دوست دارید داشته باشید فکر کنید، در اصل اینکار باعث می شود به زندگی که ندارید فکر کنید و دائم بر مواردی متمرکز شوید که ندارید، دائم فکرتان سمت موفقیت هایی است که به دست نیاورده اید و این تمرکز باعث به وجود آمدن تفکرات منفی بیشتری می شود.

طبق قانون تمرکز یا قانون جذب روی هر چیزی که تمرکز کنی موارد بیشتری به دست می آوری و چون تمرکز ما روی نداشته هاست پس نداشته های بیشتر را جذب می کنیم و دائم تعدادشان بیشتر میشود.

در حالی که ما باید روی چیزهایی که داریم متمرکز شویم، باید ذهنمان را روی دارای هایمان، ویژگی های خوبی که دارید و توانایی هایمان متمرکز کنیم تا موارد بیشتری از آنها به دست بیاورید.

اگر به داشته هایمان فکر کنیم، می توانیم تمام تفکرات منفی را از خود دور کنید، این باعث می شود ذهن ما با افکار مثبت درگیر شود و اگر تا الان روی نداشته هایتان تمرکز کرده بودید از این به بعد باید روی داشته هایتان تمرکز کنید و این کار را با قدرشناسی انجام می دهیم.

تحقیقات نشان داده است که قدرشناسی، سلامت روحی و جسمی را تقویت می کند و استرس، نگرانی و ترس را کاهش می دهد و جلوی بیماری هایی که این احساسات در انسان ایجاد می کنند، مثل فشار خون بالا، بیماری های قلبی و نارسایی های سیستم اعصاب را می گیرد، قدر شناسی زندگی ما را نجات می دهد.

قدر شناسی زندگی ما را نجات می دهد.

2- هدفمندی

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند،  همگی دارای هدف هستند، داشتند هدف باعث می شود مسیرمان سمت و سویی داشته باشد، باعث می شود بدانیم و احساس کنیم که در حال پیشرفت هستیم، حتی اگر می خواهید ویژگی قدرشناسی را هم به دست بیاورید لازم است آن را به صورت هدف تعریف کنید و آنقدر تمرین کنید تا تبدیل به ویژگی تان شود.

خداوند انسان را هدفجو آفریده است،  افرادی که هدف انتخاب می کنند و به دنبال اهدافشان می روند، از همان اهداف شارژ می شوند، روحیه و قدرت می گیرند، اهداف باعث می شوند توانایی های ما تقویت شود، ما رشد و پیشرفت کنیم، و رشد و پیشرفت هم یعنی رضایت.

3- نگرش مثبت

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند، دارای نگرش مثبت هستند، شاید در خیلی از کتاب ها خوانده باشید و حتی خیلی جاها شنیده باشید که می گویند مثبت فکر کن، نباید نیمه ی خالی لیوان را ببنید بلکه باید نیمه ی پر لیوان را ببینید این روش در اکثر مواقع جواب عکس می دهد.

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند، هم نیمه ی خالی لیوان را می بینند و هم نیمه ی پر لیوان اما تمرکز آنها روی لیوان پر است، اینکه نخواهیم نیمه خالی لیوان را ببینیم مانند این است که بگوییم در مسیر هدف هیچ مانعی وجود ندارد، در صورتی که مسیر هدف پر از موانع است، افراد موفق موانع را می بینند ولی تمرکزشان روی توانایی هایشان است، روی این که می توانند موانع را رفع کنند.

نگرش مثبت یعنی هم بد را ببینی و هم خوب را ببینی ولی تمرکز روی خوب باشد، هر مشکلی، هر مسئله ای هر بحرانی می تواند هم جنبه ی منفی داشته باشد هم جنبه ی مثبت، خیلی ها به یک مشکل که برخورند متوقف می شوند ولی افراد موفق آن را به عنوان یک فرصت می بیینند.

4- داشتن باورهای مثبت

انسان ها در زمان کودکی قدرت تشخیص خوب و بد را ندارند، اگر بزرگترها حرفی بزنند ممکن است کودکان آن را وحی ملزم بدانند حالا اگر این حرف منفی باشد و دائم تکرار شود چه اتفاقی می افتد؟

معمولا اکثر افراد با باورهای منفی زیادی بزرگ می شوند، باورهایی که بزرگترین مانع برای داشتن یک زندگی موفق هستند، این وظیفه ی ما است که این باورهای منفی و مخرب را شناسایی کنیم و آن را با باورهای مثبت و سازنده جایگزین کنیم.

داشتن باورهای مثبت و باورهایی که می تواند این حس را به ما بدهد که ما می توانیم از عهده اش برآییم، ما لیاقت آن هدف را داریم، باعث می شود بزرگترین مانع از سر راه هدف کنار برود و این یعنی رشد و پیشرفت کردن و اگر انسان خودش را در حال رشد و پیشرفت ببینید احساس رضایت هم خواهد داشت.

همچنین بخوانید : عوامل داشتن خانواده شاد کدام است؟

5- تغییرات را با آغوش باز می پذیرند

یکی از مواردی که باعث می شود افراد پیشرفت نکنند مقاومت کردن در برابر تغییرات است، رشد و پیشرفت باعث تغییر میشود و اگر ما در برابر تغییرات مقاومت کنیم در اصل جلوی رشد و پیشرفت خودمان را گرفته ایم.

به احتمال خیلی زیاد افراد را دیده اید که هر وقت صحبت می کنند می گویند ما در زمان قبل از انقلاب این کار را می کردیم ، آن کار را می کردیم، آن زمان ارزانی بود، گوشت کیلو یک قران بود و از این حرف ها، این افراد با گذشت چند دهه هنوز در گذشته گیر کرده اند، آنها در برابر تغییرات مقاومت کردند، رشد و پیشرفت نکردند و به احتمال خیلی زیاد از زندگی شان هم رضایتی نخواهند داشت.

تغییرات را بپذیرید تا شاهد رشد و پیشرفت تان باشید.

ما هم می توانیم با به دست آوردن این 5 ویژگی بسیار مهم، یک زندگی موفق با رضایت کامل داشته باشیم، در اصل این 5 ویژگی یک مهارت پیشرفته است که یک مدیر هدف باید آن را داشته باشد، می توانید هر اسمی روی آن بگذارید، مثبت اندیشی، شاد بودن، شانس داشتن یا هر اسمی که دوست دارید.
انتخاب نام با شما

منبع:mazniland

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی