سبک زندگی


در مورد رپورتاژ آگهی چقدر می دانید؟

 

رپورتاژ آگهی چیست ؟ رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها، رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند در سال های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی ها شوند.

 

 

رپورتاژ آگهی راهی مناسب است برای بهبود کسب و کار شما (برندینگ) و همچنین روشی عالی برای بهینه سازی و سئوی سایت شما است. اما رپورتاژ آگهی چیست و چند نوع است؟

رپورتاژ آگهی امروزه یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین انواع تبلیغات در دنیای اینترنت به شمار می رود ، بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای گسترش کسب و کارشان و برندینگ در دنیای اینترنت در صدد هستند محصولات و خدمات خود را به عنوان یک رپورتاژ آگهی یا یک خبر آگهی در سایت های پر بازدید و پر مخاطب منتشر نمایند .

اما رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یک متن برای معرفی خدمات و محصولات یا وب سایت شما می باشد . رپورتاژ آگهی می تواند بر دو قسم باشد . رپورتاژی که برای معرفی محصولات و خدمات ارائه می شود ، رپورتاژ آگهی که برای سئو سایت منتشر می گردد .

 

اما این دو نوع رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با هم دارند ، در رپورتاژ آگهی برای سئو وب سایت شما برای افزایش رتبه سایتتان در گوگل می توانید کلمات کلیدی بیزینس خود را در رپورتاژ آگهی به سایتتان لینک نمایید این عامل باعث می شود رتبه شما در موتور جستجوی گوگل افزایش یابد .

تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

سلام جناب گلی . مقاله خیلی خوبی بود ممنونم بابت انتشار
من در زمینه رپورتاژ آگهی یک مقاله جالب پیدا کردم که ارتباط رپورتاژ با سئو و بهینه سازی سایت رو مطرح کرده به آدرس
http://www.newseo.ir/reportage
اگر مایل بودید این مقاله رو هم تو این وبلاگ بزارید .
موفق باشید
متشکرم
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۹۹ , ۱۳:۰۱ خرید گیفت کارت آیتونز

مقاله بسیار مفیدی بود

تشکر فراوان

تشکر میکنم بابت محتوای عالیتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی